Kaia izan da mendetan zehar Getariaren eragile ekonomiko nagusiena. San Anton mendiak sorturiko kai natural hau garai erromatarretik XVII. Eta XIV. Mendeetatik itsas garapenerako txikia geratu zen. Merkataritza eta Galizia eta Uharte britainiarreko ureetan egiten zen arrantzarako gero eta itsasontzi handiagoak behar zituen. Azken finean gero eta beharrezkoa ziren nasa handiagoak. Nasa berriaren eraikuntza lanak XV. Mende erdialdean hasi ziren. Lan hauek finantzatu ahal izateko Juan II erregeak 1452. urtean baimen berezi bat eman zion udalari kaian garatzen zen merkataritzaren gainean zerga bat aplikatzeko. Emaitza mendeetan zehar Getaria-ren garapen ekonomikoaren oinarria izan zen kaiko eraikuntza izan zen. Azpiegitura hauek bi elementu nagusiz osatuta zeuden: San Anton-en uharteko socaire-ra eginiko nasa , eta kaia lehorrarekin, elkartzen zuen dikea, Malkorbe-ko badia kanpoko kaia bihurtzen zuen eta San Anton uharte izateari utzi arazi zion. Getariako kaia, Gipuzkoako kai aterpe nagusia bihurtu zen horrela. Gudako eskuadra osoak ostatu emateko aproposa ere. 1638. urtean Frantses armada kaia menderatzen saiatu zen Getariako gudan baino lehorreratzeari uko egitea lortu zuten. 1919etatik aurrera, kaiak handitze desberdinak jasan ditu gaur egun aurkezten duen fisionomia lortu arte. Ikusgaiak dira oraindik hasierako kaiko arrastoak, San Anton-en hegalean sostengatutakoa.